Domov Nakupovanie, oblečenie, móda 5 typov zákazníkov: Akým ste vy?

5 typov zákazníkov: Akým ste vy?

podľa spravca

Túlate sa po obchodoch hodiny bez toho aby ste si niečo kúpili? Alebo ste naopak typ, ktorý len jednou nohou vkročí do obchodu a druhou už stojí pri pokladni? Či sa vám to páči alebo nie, každý musí z času na čas do obchodu zavítať. Zatiaľ čo jeden si nákupy užíva ako relaxačnú aktivitu, iný tam nemieni zotrvať dlhšie ako 10 minút a uprednostňuje online nákup. Kto ste vy?

Šetrič

Kupóny a zľavy, to je jeho. Šetrič číha na sezónne akcie, ktoré využíva medzi prvými. Nie je to však vôbec zlá vlastnosť, ak totiž šetriča poznáte (alebo ste ním vy sami), môžete si byť istý, že pánske tričko, ktoré ste vyhliadli pre vašu polovičku či pre seba, nájde vždy za tú najlepšiu cenu v meste, na internete alebo kdekoľvek na svete.

Prieskumník

Čo urobí prieskumník, ak si chce zadovážiť nový televízor s uhlopriečkou 55“? Nájde si veľa letákov z rôznych obchodov, navštívi  14 webstránok a prečíta aspoň 12 recenzií. Strávi 5 mesiacov hľadaním ideálneho televízora a na základe takmer profesionálne zosumarizovaných informácií si jeden model kúpi. Svoje schopnosti považuje za záľubu a keď kúpu definitívne urobí, môže mu byť chvíľu ľúto, že celý prieskum skončil.

Impulzívny nakupovač

Ide o veľkú skupinu žien či mužov. Napríklad, ak žena  v obchode uvidí dámske tričko, ktoré sa jej aktuálne hodí k novým topánkam, básni o ňom minúty, dotýka sa ho a vôbec nevadí, že doma ma takmer totožný kúsok. Práve tento, možno o pár eur lacnejší či drahší, urobí jej srdce šťastnejším a bez váhania si túto malú dávku potešenia kúpi.

Lojálny zákazník

Ako lojálny zákazník zostávate verný/á jednému či dvom obchodom, odkiaľ nakúpite doslova všetko. Samotní predavači poznajú vaše meno a zdravia vás v sekunde keď prekročíte prah. Viete, že oblečenie z tohto miesta vás ešte nikdy nesklamalo a preto si neváhate kúpiť ďalšie dámske tričko, novú peňaženku, doplnky a vôbec všetko, čo vás zaujme.

Zákazník na misii

Najrýchlejší druh nákupcu. Jeho jediným cieľom je kúpiť čo potrebuje v najbližšom obchode, nepozerať na cenu a iné okolnosti a do 27 minút byť aj naspäť doma. Ktokoľvek, kto brzdí jednoduchý plán zákazníka na misii a chce sa pristaviť ešte v obchode s topánkami, robí obrovskú chybu.

TIEŽ SA TI MÔŽE PÁČIŤ